Tag Archives: perniagaan

Usahawan Tidak Sepatutnya Bermusuhan

Usahawan MLM

Kadar kenaikan kos sara kehidupan keluarga di kala ini menyebabkan ramai orang yang ingin menambah rutin harian mereka sebagai seorang usahawan. Suami dan isteri bekerja di rumah sekarang pun hanya cukup-cukup makan untuk menampung perbelanjaan bulanan.

Apabila bilangan usahawan bertambah, ini menampakkan berlakunya sedikit persaingan di antara usahawan lebih-lebih apabila mereka menjual barangan ataupun menawarkan servis yang sama. Persoalannya adakah ianya persaingan sihat ataupun tidak? Continue reading

Jangan Menang Pada Harga, Menang Pada Kualiti

Persaingan di dalam dunia perniagaan memang sengit. Pelbagai cara yang digunakan untuk memastikan perniagaan masing-masing bertahan lama dan mendapat keuntungan yang tinggi.

Ada juga yang sanggup membuka syarikat perniagaan semata-mata untuk dapatkan keuntungan yang tinggi tetapi tidak bertahan lama. Tetapi zaman sekarang ni, pelanggan memandang dua aspek ini iaitu harga murah dan kualiti tinggi. Continue reading

Siapa Tak Nak Kereta Besar

bmw x6

Haduuuu.. Kalau dapat kereta besar sebijik memang puas hati la aku and family aku. Tapi buat masa sekarang ni pandang je lah orang yang pakai kereta-kereta besar ni. Sedap kan kalau dapat pakai BMW X6 macam dekat atas ni.

Semua orang boleh pakai kereta besar ni kalau ada perancangan yang betul. Masalahnya macam mana cara kita dapatkan kereta tu. Macam mana perasaan puas bila kita dah dapat kereta tu dengan cara yang kita usahakan tu. Continue reading